Årsmöte med tre alternativ

Vi har fått en del frågor om vägföreningens årsmöte nu på söndag kväll 22 mars kl 18. Törs vi verkligen ha möte i dessa coronatider? Efter en hel del funderande har vi bestämt oss för att vi ändå kör. Anledningarna, förutom att det står i stadgarna att mötet ska hållas i mars, är flera. Bland annat kan vi inte ta betalt av er medlemmar om vi inte bestämt årsavgiften på stämman. Och då har vi inga pengar för att göra några vägarbeten i sommar.

Hursomhelst, för att minimera smittrisken har vi tre alternativ för er som vill delta:

1. på plats (Humlebråten)
  2. på utsidan av lokalen via öppet fönster
  3. via videolänk (klicka på länken längst ned när mötet ska börja)

Vi har faktiskt inget kontroversiellt alls att avhandla på mötet, så vi räknar med att köra det i raketfart. Det kommer att bli en kort frågestund på slutet, men eftersom vi misstänker att ovanligt få kommer att delta tänker vi bjuda in till ett öppet styrelsemöte längre fram när coronaepidemien har lagt sig. Då kan alla få chans att ställa frågor om diken, träd, grusning, vägbulor och allt annat som man kanske funderar över.

Och hur fungerar videolänken? Jo, du bara klickar, så öppnar sig en sida på nätet och du kan följa vårt möte. Längst ned i din bildruta finns bland annat en knapp för videokamera och en för mikrofon. Stäng gärna av båda när du inte vill säga något, så blir uppkopplingen bättre för alla deltagare.

OBS! Videolänken är ett komplement och även om vi tror att allt ska fungera bra kan vi inte garantera detta, så vill du vara helt säker på att kunna rösta trots att du inte vill gå kan du säkrast göra detta via ombud (underskrift från er båda krävs).

Vi hoppas på förståelse från er alla i en ansträngd situation!

/Styrelsen

Länk till videomötet: